Instagram Influencer Marketing

Misschien heb je wel eens een vlog van Beautynezz bekeken waarin zij make-up tutorials toont aan de hand van verschillende gesponsorde producten. Of wie weet heb je een vlog van Dylan Haegens gezien waarin hij een dagje mag rondrijden in de nieuwe auto van Tesla. Dit zijn zo maar twee voorbeelden van Influencer Marketing: een bekende online persoonlijkheid promoot een merk of een product aan de hand van de content die deze persoon wekelijks of dagelijks online plaatst. Deze content wordt bekeken door een groot publiek, waardoor dit uiterst geschikt is voor promotie.

 

Dit kan op vele social media sites plaatsvinden, zoals bijvoorbeeld YouTube. Instagram Influencer Marketing is een steeds sneller groeiend onderdeel van de marketingmix. Naast dat deze social media site nog steeds groeiende is en steeds populairder wordt, hebben bedrijven steeds meer de kracht van de visuele weergave ontdekt. Daarnaast is de content die geplaatst wordt op deze site gemakkelijk te delen door gebruikers, waardoor mond-tot-mond reclame kan leiden tot een hoop gratis promotie. Dit maakt Instagram Influencer Marketing een potente methode voor menig bedrijf. Wat moet je jezelf hier bij voorstellen?

 

<h2>Wat houdt Influencer Marketing precies in?</h2>

Zoals de eerder genoemde voorbeelden al lieten zien, zijn er content creators die een groot publiek kunnen bereiken. Ook op Instagram tonen zij hun dagelijks leven aan de hand van foto’s. Dit maakt hun erg herkenbaar en relateerbaar voor hun publiek, wat het engagement significant vergroot. Hierdoor hebben zij ook een bepaalde invloed, de kijkers of volgers nemen veel van hen waardoor ze ideaal zijn om in te zetten als promoters van bepaalde merken of producten. Dit maakt hen tot Influencers, en kunnen zij ingezet worden voor Instagram Influencer Marketing.

 

Influencers zijn op twee manieren te categoriseren: als micro influencer en als topinfluencer. De laatste soort Influencer is een content creator met een groot publiek tot zijn of haar beschikking. Hierdoor is het bereik erg groot, maar het is altijd maar de vraag of dit leidt tot meer engagement. Immers is het zo dat hoe groter iemand wordt op een bepaald platform, des te minder interactie er zal zijn met het publiek. Velen zullen dus iemand op Instagram volgen en foto’s bekijken zonder dat dit meteen leidt tot engagement bij promotiecampagnes. Dit maakt topinfluencers vooral geschikt voor het aan de man brengen van merken en het vergroten van de naamsbekendheid van een bedrijf.

 

Micro influencers zijn anders in dit opzicht. Zij beschikken misschien niet over het grootste aantal volgers, maar de volgers voelen wel affectie voor deze Influencer. Dit komt omdat de content die zij delen perfect aansluit op de doelgroep, en daarnaast voelen de volgers zich dichter tot deze gebruiker staan omdat hun content relateerbaar is of omdat er veel interactie plaatsvindt met het publiek. Hierdoor nemen de volgers veel meer aan van deze Influencers, waardoor het promoten van vele aspecten van een bedrijf via deze Influencer een vruchtbare samenwerking kan opleveren.

 

Dat is het interessante aan Instagram Influencer Marketing. Overtuigd van de meerwaarde die dit kan hebben voor jouw bedrijf? Juulr staat je bij op het gebied van Instagram Influencer Marketing. Zij scouten Influencers die aansluiten op jouw bedrijf, zowel qua uitstraling als qua doelgroep. Hierdoor wordt Instagram Influencer Marketing op de meest effectieve manier ingezet.

Bron: Influencer Marketing Bureau