Online advertising

Adverteren vindt al een lange tijd plaats. Waar er vroeger voornamelijk posters geplakt werden wordt er nu op internet geadverteerd. De markt is verandert, men bevind zich steeds meer online en koopt ook meer online. Online aankopen doen resulteert in lagere kosten en zorgt er voor dat je niet perse naar de stad hoeft voor één item. Online advertising is een goede en vooral rendabele manier van adverteren. Daarnaast kun je, wanneer je weet waar je mee bezig bent, de juiste doelgroep benaderen. Voor de optimale benutting van online advertising is het aan te raden om in zee te gaan met een online marketing bureau. Onderstaand worden enkele vormen van online advertising nader toegelicht.

Display advertising

Een veel voorkomende vorm die al een tijdje gehanteerd wordt is display advertising. De woorden laten misschien niet direct een belletje rinkelen maar je komt het wel degelijk veel tegen. Display advertising is namelijk het adverteren met banners en tekstlinks die geplaatst worden op websites die relevant zijn voor jouw product of dienst. Lange tijd leek het alsof er steeds minder banners geplaatst werden maar door retargeting en behavioral targeting maakt het weer een opmars.
Wanneer je als bezoeker van bijvoorbeeld een reisbureau een zoekopdracht hebt gedaan naar Egypte maar de website vroegtijdig verlaat, zul je gauw genoeg merken dat je op allerlei andere websites ineens banners tegen komt die reizen naar Egypte aanbieden. Met behulp van cookies op de website en speciale advertentieveiliingen kun je er voor zorgen dat jouw banner op een totaal andere website wordt weergeven. Hier moet natuurlijk wel voor betaald worden. Van te voren kun je hier een budget voor beschikbaar stellen.

Affiliatie marketing

Een van de veiligste opties is affiliate marketing. Deze vorm werkt volgens het no cure, no pay principe. Jouw website wordt door middel van banners of linkjes gepromoot op diverse websites. Wanneer iemand via jouw banner iets koopt, zul je hier voor moeten betalen. Wordt er niks verkocht? Dan hoeft er ook niet betaald te worden. In overleg met affiliate netwerken kan de te betalen commissie betaald worden.

Remarketing

Door gebruik te maken van retargeting kun je bezoekers die vroegtijdig afhaken of die je juist nog wat meer wil aanbieden opnieuw bereiken terwijl zij zich op andere websites bevinden. Wanneer iemand een bepaald product niet heeft gekocht is het achteraf mogelijk om een advertentie te tonen die precies dat product laat zien. Om dit in goede banen te leiden zal er een juiste strategie gehanteerd moeten worden. Op welke producten pas je dit toe en hoe vaak? Bij een proef abonnement is retargeting een voor de hand liggende keuze. Zodra de proef periode bijna is afgelopen biedt je een aanbieding aan om de klant aan je te binden. Klinkt slim toch? Dat is het ook. Mensen worden namelijk door aanbiedingen getriggerd.

Klinkt het bovenstaande interessant maar heb je nog geen website? Hier vind je tips om een goede website op te zetten.

Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *