Verwerken van parkeerkosten in administratie

Zowel voor ZZP’ers, ondernemers in het MKB of groot zakelijke bedrijven is het handig om de kosten van zakelijk parkeren mooi overzichtelijk te krijgen. Bij zowel werknemers als de administratie is zowel het verkrijgen als het bewaren, inleveren en verwerken van parkeerbonnen een hekel punt. Er zijn tegenwoordig allerlei verschillende mogelijkheden om de parkeerkosten gemakkelijk te verwerken in de administratie. Neem bijvoorbeeld de software van Yellow Brick, waarbij men alle kosten maandelijks op 1 factuur krijgt, waardoor de administratie stukken gemakkelijker wordt.

 

Hoe werkt het?

Gebruikers van deze software kunnen via een app op hun mobiele telefoon inchecken wanneer ze gaan parkeren en weer uitchecken als ze de parkeergelegenheid verlaten. Op deze manier worden hoeft men niet meer te wachten bij parkeerautomaten. Daarnaast betaald men op deze manier de juiste kosten en hoeft men zich niet meer druk te maken of er wel genoeg geld in de meter is gedaan. Op deze manier bespaart men ook weer op eventuele parkeerboetes

 

Waar kan men op deze manier parkeren?

Steeds meer parkeergelegenheden bieden de mogelijkheden om te betalen via Yellow Brick. Of je nou wilt parkeren in Amsterdam, Maastricht of Groningen, het is tegenwoordig mogelijk met Yellow Brick. Wanneer je als zakelijke gebruiker op zakenreis wilt is het zelfs mogelijk om bij Schiphol via Yellow Brick in te checken. De App is nog niet internationaal te gebruiken, wanneer je wilt parkeren vliegveld Dusseldorf, zul je de bonnen via de parkeerservice van de parkeergarage zelf moeten blijven vragen.

 

Administratie op orde

Het declareren van parkeerbonnen is op deze manier verleden tijd. Men kan makkelijk, snel en efficient de administratiekosten verwerken wanneer werknemers gebruik maken van deze app. De administratie afdeling ontvangt maandelijks 1 factuur van alle werknemers waarop duidelijk en overzichtelijk alle parkeerkosten worden vermeld. Hierbij staat meteen een btw-specificatie. Voor het boekhouden is dit een stuk eenvoudiger, men kan makkelijk alle transactiekenmerken toevoegen en alle parkeerkosten berekenen om deze direct aan medewerkers of klanten door te berekenen.

 

De voordelen

Men krijgt maandelijks alle parkeerkosten op 1 factuur, hierdoor gaat de administratie stukken sneller en efficiënter. Daarnaast hoeven werknemers niet meer te sukkelen bij parkeerautomaten en te vrezen voor parkeerboetes. Werknemers krijgen ieder aparte inloggegevens, waardoor ze al hun parkeertransacties kunnen bekijken. Daarnaast is het ook mogelijk om kentekens te switchen per sms. Wanneer je een nieuwe auto rijdt is dit dus makkelijk om te zetten.

Be Sociable, Share!

Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *