3 tips voor meer online leads genereren in 2020

Online marketing is de laatste jaren enorm snel ontwikkelend. Om je bedrijf goed te promoten is niet alleen traditionele marketing nodig, maar mag een goede online marketing strategie ook zeker niet ontbreken anno 2020. Online leads genereren is een van de belangrijkste redenen om te investeren in online marketing. Een lead is iemand die op geïnteresseerd is in de producten of diensten die je op de website aanbiedt. De lead heeft al interesse getoond, waardoor de kans op een aankoop (conversie) sterk is verhoogd als je de lead opbelt of anderzijds benadert.

Tip 1: Zorg voor geoptimaliseerde landingspagina’s

Het gebruiken van landingspagina’s is erg effectief. Veel online marketing bureaus creëren voor interessante zoektermen waarop de klant gevonden wilt worden een (SEO) geoptimaliseerde landingspagina. Een goede landingspagina triggert de bezoekers om actie te ondernemen. Denk aan het abonneren op je nieuwsbrief, contact opnemen of tot een aankoop over gaan.

Tip 2: Gebruik e-mailmarketing

Het instellen van een slimme e-mail marketing campagne kan voor enorm veel resultaat zorgen. Koppel huidige klanten en potentiële leads aan elkaar en benader ze door slimme e-mailmarketing. E-mailmarketing is voor ieder bedrijf interessant om meer klanten, meer inschrijvingen of meer aankopen aan hun website over te houden.

Tip 3: Creatieve acties

Zorgen voor meer bezoekers op je website kan enorm effectief door creatieve acties. Denk bijvoorbeeld aan een giveaway, kortingscode of gratis e-book. Met dit soort acties zijn potentiële klanten sneller geneigd om over te gaan op actie. Bedenk een actie dat bij jouw onderneming past en vervolgens zal je gegarandeerd meer online leads genereren. Het is wel van belang dat de acties op je website ook daadwerkelijk voordeel oplevert voor je klanten.tips meer online leads genereren