Hoe verhoog jij de conversie op je website? Wij geven jou de tips!

Ben jij pasgeleden begonnen met je eigen website of webshop en wil je er alles uit halen om winst te maken? Dan is het belangrijk om even een goed stapje terug te doen. Veel verkeer op jouw website is leuk, maar het zegt in principe nog helemaal niks. Uiteindelijk draait het er allemaal om dat bezoekers conversies verrichten en zo een aankoop of een aanvraag doen op je website of webshop. In dit artikel hebben geven wij jou een paar praktische, en vrij simpele tips die je kunt toepassen om meer conversie te genereren! 

Persoonlijk video’s  

Het is algemeen bekend dat persoonlijkheid ontzettend belangrijk is. Want wie wil er nou niet zakendoen met iemand die hartstikke vriendelijk, betrouwbaar en authentiek is? Een manier hoe je op je website jouw bedrijfsidentiteit goed terug kunt laten komen, is doormiddel van een persoonlijke bedrijfsvideo. Bijvoorbeeld over het personeel, hoe het bedrijf is ontstaan en wellicht wel hoe het productieproces in zijn werk gaat. Wanneer een bezoeker het bedrijf beter leert kennen, is de kans groter dat diegene een conversie zal verrichten. Is een bedrijfsvideo te duur? Zorg dan dat je een uitgebreide over ons pagina hebt op de website. Hierin vertel je een stukje historie over het bedrijf en wat jullie missie en visie is. 

Navigeren en duidelijke buttons op de website 

Op een website is het belangrijk dat de bezoeker zo makkelijk mogelijk kan navigeren. Is jouw website onoverzichtelijk en laadt het langzaam? Dan wekt dit frustratie op en haakt jouw doelgroep sneller af. Zorg er dus voor dat de techniek van de website goed is en dat de bezoeker makkelijk zijn of haar weg kunt vinden tot de informatie die diegene nodig heeft. Tip! Maak de bestelbuttons duidelijk en prominent. Dit kan je bijvoorbeeld doen door de bestel of aanvraag knop in een opvallende kleur te doen. 

Zorg voor alle betalingsmogelijkheden 

Tot slot is het van groot belang jouw bezoeker alle betalingsmogelijkheden te bieden. Wanneer er bijvoorbeeld niet met IDEAl of creditcard betaalt kan worden, zal de bezoeker afhaken en wellicht naar de concurrent gaan. Meer informatie over dit onderwerp? Klik dan hier: webshop klarna, gespreid betalen bij PAY