Maak je bedrijf kenbaar

Als beginnend bedrijf is het belangrijk dat je je in de kijker weet te spelen. Zonder klanten heb je natuurlijk geen omzet. Voor een start-up zijn er vaak een aantal gratis of erg goedkope manieren om je bedrijf onder de aandacht te brengen. Maar welke manieren zijn er dan?

 

Gratis reclame

Meld je bedrijf aan bij verschillende start-up platforms. Hier kun je je verhaal achterlaten zodat je bekend wordt. Maar ook wordt er hulp aangebonden. Hulp bij het zoeken van goedkope kantoorruimte. Vaak kun je met meerdere bedrijven een bedrijfspand huren zodat voor iedereen de kosten lager zijn. Naast deze hulp vind je er ook diverse acties en evenementen speciaal voor start-ups. Het voordeel hiervan is dat verschillende start-up ondernemingen elkaar kunnen helpen. Altijd handig wanneer je net begint.

Zoals zojuist vernoemd zijn er regelmatig acties en evenementen speciaal voor start-ups. Deze zijn ideaal voor beginner tips maar ook voor het leggen van zakelijke contacten. Wellicht kun je een ander start-up bedrijfje iets bieden waardoor je elkaar kunt helpen. Vaak vinden er ook diverse netwerkborrels plaats. Hier worden regelmatig pitches gegeven van bedrijven en ook hier doe je nieuwe contacten op. Dit is voornamelijk interessant wanneer je B2B gericht bent.

Maak een Facebook pagina aan. Tegenwoordig zit bijna iedereen wel op Facebook, daarom is dit een ideaal platform om je online bekend te maken. Op Facebook kun je gratis berichten delen en de interactie aan gaan met andere Facebookers. Om snel meer volgers te creëren kun je een “like” actie starten. Geef bijvoorbeeld één van je producten gratis weg na een bepaalde tijd en geef aan dat je hiervoor alleen de pagina hoeft te liken. Op deze manier komt je pagina bij meer mensen in de nieuwsfeed. Deel hier ook regelmatig een nieuwtje over het bedrijf, wanneer men dit bericht liked of er op reageert zal deze bij al zijn of haar vrienden op de tijdlijn komen.

Zorg dat je website gevonden wordt op Google. Dit doe je door er voor te zorgen dat de website SEO (Search Engine Optimalization) vriendelijk is ingericht. Je realiseert dit door je website technisch in orde te brengen en relevante trefwoorden op je pagina’s te gebruiken. Weet je niet wat goede trefwoorden zijn? Maak dan gebruik van het gratis Google Adwords hulpprogramma. Ook kun je je website krachtiger maken door er voor te zorgen dat er van externe pagina’s wordt gelinkt naar jouw website.

 

Creëer een huisstijl

Naast gratis reclame is ook een eigen huisstijl erg belangrijk. Je bedrijf moet herkenbaar worden voor het publiek. Hiervoor heb je een bedrijfslogo met passende huiskleur nodig. Bij je bedrijfslogo is het belangrijk dat het onderscheidend is en goed bij de bedrijfsnaam past. Vaak worden belangrijke letter gecombineerd met een bepaalde vorm of strepen. Ook de kleuren zijn hierbij erg belangrijk. Het moet de aandacht trekken van potentiële klanten. Om er voor te zorgen dat je ook nog eens vertrouwd en professioneel overkomt kun je een zakelijke portretfoto laten maken. Mensen hechter er waarde aan om te weten met wie ze zaken doen. Wanneer je een mooie foto laat maken waarbij je in pak staat komt dit al gauw vertrouwder over dan wanneer je een foto van jezelf op het strand als portretfoto gebruikt. Negen van de tien personen zal je minder snel serieus nemen wanneer je een strandfoto gebruikt. Hierdoor is de stap naar een concurrent al gauw gemaakt. Voor meer informatie over het laten maken van een zakelijke portretfoto kun je terecht op de website van LINK fotografie.

Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *