Offline marketing in een digitale tijd

Steeds meer marketeers zijn enkel gericht op online marketingactiviteiten. Natuurlijk logisch, gezien het feit dat Nederlanders hier steeds meer aanwezig zijn. Echter is de good old branding waar vele bedrijven groot mee zijn geworden nog steeds zeer belangrijk! Daarnaast heeft naamsbekendheid een grote invloed op de vindbaarheid in Google, aangezien dit meegenomen wordt in de zoekresultaten.

Wat is offline waard

Drukwerkdeal, Drukzo, Directprinting en concurrenten zijn bedrijven die iets gemeen hebben. De formules zijn pas groot geworden in de digital age, maar ze voorzien bedrijven vooral van offline branding door als online drukkerij offline kanalen en de traditionele media te kunnen benaderen. Hierbij kun je denken aan vlaggen, relatiegeschenken en andere vormen van huisstijl. Daarnaast zijn dit juist ook de partijen die offline aan branding doen. Directprinting en drukwerkland zijn terug te zien als sponsor in de voetballerij. Drukzo en Drukwerkdeal hebben vele succesvolle commercials en proberen zo de overwegingsintentie te beïnvloeden van klanten.

Offline drukkerijen kunnen vaak goede specialisaties bieden en hebben als grote voordeel persoonlijkheid. Waar de online drukkerijen vaak ontzettend veel klanten hebben en daarom de overhead zo laag mogelijk willen houden kunnen deze drukkerijen je juist helpen tot in het kleinste detail. Welke textielsoorten zijn er en met welk type drukwerk kan ik hierin de meest vlammende campagne maken.

Positieve associaties opbouwen

Wanneer consumenten verbondenheid kunnen opbouwen met je merk dan werkt dit vaak effectief. Ook je online campagnes komt dit ten goede omdat vanuit herkenning de campagnes een hoger conversieratio opleveren. Bekendheid en herhaling is ten slotte de meest effectieve manier om je klant te overtuigen. Hierdoor zijn zoekers in Google eerder geneigd op jouw advertentie te klikken dan op die van het resultaat boven of onder je.

Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.