Uw team motiveren in actie te komen

Als teamleider kunt u niet uw team’s werk voor hen uitvoeren; u heeft immers uw eigen werk te doen. Uw doel is het ontwikkelen van uw team naar het punt waar u taken kunt delegeren zonder een heleboel toezicht uit te voeren.

Om een goede manager te zijn, moet u het anderen mogelijk maken om verantwoord te handelen en niet aansporen tot slechte gewoonten door hen te compenseren of ze over het hoofd te zien. Het doel van een teamleider is om anderen te empoweren om aan de slag te gaan. En dat gaat verder dan overal in het kantoor post-its op te hangen. In de mate dat u het motiveren van uw teamleden voor elkaar kunt krijgen is de mate dat u succesvol zal zijn. Hier een drietal aandachtspunten in het motiveren van uw team.

  1. Bevordering van de groei in uw teamleden

 

Een positieve houding is essentieel als u uw team wilt motiveren. Niemand vindt het leuk te mislukken en velen nemen het zeer persoonlijk. Terwijl fouten nooit zouden moeten worden beloond, kunnen een begripvolle houding en een positieve mindset wonderen doen. Een kind leert alleen te lopen door vele keren te vallen. De focus ligt niet op de val, maar op het opstaan. Het doel is om te wandelen… dan om te sprinten.

 

  1. Wederzijds respect creëren in uw team

 

U zal het respect van uw team nooit waard worden als u zelf geen respect toont. Respect moet worden getoond aan iedereen op alle niveaus, tenzij ze bewust iets doen om dat respect verliezen. U moet ook op andere manieren respect opbouwen.

 

Wees zichtbaar voor de leden van uw team. Toon hen dat u beschikbaar bent en geïnteresseerd in het weten over alles wat ze doen. Ontwikkel en demonstreer uw kennis van de organisatie en de details van het product, dienst of operatie. Als u wordt beschouwd als goed geïnformeerd en u goed vragen kunt beantwoorden, zal u niet alleen respect verdienen maar ook anderen motiveren om verder te leren.

 

  1. Verdien het vertrouwen van uw team

Respect leidt onvermijdelijk tot vertrouwen. Doen wat u zegt en zeggen wat u bedoelt. Onder-beloven en over-presteren kunnen helpen bij het inlossen van verwachtingen. Als u een taak heeft waarvan u van te voren weet dat het u één uur gaat kosten, zeg dan dat u het in twee uur tijd “zou moeten” afkrijgen. U weet namelijk nooit wanneer u een telefoontje krijgt dat uw tijd opeet of wanneer een noodsituatie kan opduiken. Als u klaar bent in minder dan twee uur, zal u worden beschouwd als een held. Als u dat niet doet, kunt u bellen en zonder veel moeite excuseren dat het “een beetje later” gaat worden, omdat u eerder heeft gezegd dat u het “zou moeten” afkrijgen. U belooft dan niet dat u het af zou krijgen. Als mensen het gevoel hebben dat ze op u kunnen rekenen, zullen ze u vertrouwen.

Tenslotte, uw team kan alleen optimaal functioneren wanneer u de juiste kantoorartikelen in huis heeft. Van fotopapier tot ordners, van ringbanden tot papiervernietigers, op DeDrukwerkStore.nl kunt u gemakkelijk online allerhande kantoorartikelen vergelijken en ervoor zorgen dat uw team de beste prestaties kan leveren!

Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *