Zo gebruik je 360 media in je marketing

Wil je gebruik maken van moderne marketingtechnieken voor jouw bedrijfswebsite of online winkel? Dan is het gebruik van 360 media dé tip. Hiermee kan een klant 360 graden een product, plek of tools bekijken en ervaren. Wil je weten hoe je 360 media kunt inzetten? In dit artikel lees je een paar handige tips en manieren hoe je 360 media kunt gebruiken voor jouw website.

 

Kleding showen

Wanneer je een mode webshop bezoekt, is het vanzelfsprekend dat de kleding wordt getoond. Dit wordt doorgaans gedaan door middel van foto’s en een duidelijke beschrijving. Je kunt jouw klanten een nog beter beeld schetsen van de kleding, door hier 360 media voor te gebruiken. Er kan dan op de afbeelding worden geklikt en de mannequin kan 360 graden worden gedraaid. Zo kun je in één keer zien hoe het kledingstuk er uitziet. Door hiervan gebruik te maken, loop je voor op menig andere webshop. Dit kan dé reden zijn dat klanten bij jou komen bestellen.

 

Een online showroom

Wil je extra klanten trekken? Dan is het belangrijk dat je online klanten weet te bereiken en te inspireren. Je kunt jouw klanten een unieke online ervaring geven met 360 media. Zo is het mogelijk om jouw showroom na te bouwen en zo kunnen jouw klanten online de showroom bekijken. Dit is natuurlijk een unieke feature voor jouw site.

 

De juiste afmeting

Wanneer je online shopt, kan het soms lastig zijn om een meubelstuk in een ruimte te visualiseren. Hierdoor kan het gebeuren dat het meubelstuk uiteindelijk veel te groot of te klein blijkt te zijn voor jouw woning. Je kunt 360 media inzetten om de meubels in een online kamer te zetten. Hierdoor kunnen klanten een stuk beter zien wat de exacte afmeting is en kun je natuurlijk ook inspiratie opdoen qua styling.

 

360 media komt steeds vaker voor. Het is een unieke marketingtechniek om klanten te trekken. Klanten genieten namelijk van extra gemak en inspiratie dankzij 360 media. Wil jij jouw website ook naar een hoger level tillen? Maak dan gebruik van 360 media voor jouw website en jouw specifieke doeleinden.